Dag 1, Dag 2 & Dag 3


Okej, så finland då...
Det funkar kanon bra faktiskt, helt klart över mina förväntningar!
Alla är kalas trevliga och det finns så gott som ingen som man
inte kan ordbajsa med
Underbart!

Min rumskompis är en 32-åring tjej från Uppsala och vi funkar ihop
som ägg & kaviar!
Apropå ägg och kaviar så är finnarna inge vidare på frukostbufféer.
Väldigt annorlunda att äta en kall gröt-pirog på morgonen!

Själva utbildningen funkar skit bra! Har fotat mina första riktiga barn,
15 eldsjälar i åldrarna 5-16 år ställde upp i 3 timmar nonstop så alla
22 fotografer skulle hinna fota några ggr var!
Har fått beröm av fotocheferna för mina bilder så det känns som det här
kanske kommer gå vägen!
Dock är det något hårt att ha mellan 10-15 timmars dagar varje dag,
men det behövs.
Just nu är klockan 00.00 här, slutade fota för tjugo minuter sedan och har
hållt på sen åtta imorse med lite småraster och en lunchrast.

Jag har helt klart underskattat skolfotografer förut, det är så sjukligt
mycket man måste tänka på både.
Inte tusan hade jag ngn aning om hur man hanterar en slavblixt
eller vad tusan en cell funktion på en huvudblixt är!
men nu jävlar vet jag det, dock krävs massa övning för att hantera det
ordentligt!


Men om vi nu ska koncentrera oss på det som sker utanför mitt finska
liv så finns det VIKTIGA STORA ROLIGA LJUVLIGA NYHETER!

VI FICK LÄGENHETEN!
Så himla underbart, jag är överlycklig!


Nu kallar hotellsängen en lika lång dag väntar imorgon!
Jag längtar efter er därhemma! Lova att ta hand om er!


Kommentarer
Postat av: linda

först grattis till lägenhten! det är ju kanon! (såg på msn att ni fick den!!!) men sen tänkte jag också meddela att jag känner mig som en orolig mamma när mitt barn är bortrest (du) och blir nu väldigt lättad o lycklig när jag kan skåda att allting går bra o att du har roligt! åååh jag blir verkigen glad för din skull sara! & jag älskar dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback